středa 18. února 2015

PROMĚNA MÍRY ŠUJANA


FITNESS


Ahoj všem, 
kamarádka mi zrovna včera říkala, že jsem dlouho nepřispěla na blog, tak to tedy napravuji a bude to počteníčko i pokoukáníčko! Opět jsem zpovídala Míru. První rozhovor, spíše na beauty téma, si můžete přečíst ZDE. Dnes to bude, řekněme, lifestyle. Míra se nějakou tu dobu věnuje fitness a pokud hledáte inspiraci nebo rady, můžete sledovat Míry facebook.  

Co se u tebe změnilo po soutěži, Muž roku 2014? 
Soutěž jako taková mi sama o sobě přinesla spoustu zážitků, poznal jsem nové lidi, podíval se do prostředí, do kterého bych se jinak nepodíval. Objevily se poté i nějaké nabídky na focení a další věci. Nicméně já toho možná nevyužil tolik, kolik jsem měl. Něco mi říkalo, že mě to tak úplně nenaplňuje a našel jsem si „normální“ práci, díky které na nějaké focení není teď moc času. Ale jak říkám, soutěž samotná mi jen dala, ne vzala. Vzpomínám na ty soutěžní časy moc rád.

Co myslíš tím, že sis našel „normální“ práci?
Myslím tím práci, na kterou mne směřovalo mé VŠ studium, tedy profese učitele. Nyní pracuji na plný úvazek jako učitel a k tomu dodělávám Mgr. studium v Ústí n. Labem.

Natočil jsi video klip s Benem Cristovaem, jak ses do něj dostal a jak na to vzpomínáš?
Já sám Benovi napsal ohledně projektu Gladiator, který chystá. Nicméně jeho realizace je ještě vzdálená a tak mě prozatím nepotřeboval, ale ozval se s tím, že točí klip a pokud mám čas, bude rád, když dorazím. Samozřejmě byl jsem za tuto nabídku rád a těšilo mě to, že mne vůbec oslovil. Ben je pro mě, dá se říct inspirace. Strašně se mi líbí, co dělá a jak to dělá. On sám si uvědomuje svou „moc“ – schopnost ovlivňovat, motivovat lidi a on toho využívá naplno (samozřejmě kladně).

Na videoklip se můžete podívat TADY


Aha, a o čem má být ten projekt Gladiátor?
Projekt Gladiátor by měl být cca. 15 min postapokalyptický snímek, ve kterém bude Ben právě vyobrazen v roli gladiátora, ale víc zatím osobně já nevím, bohužel. Kvůli tomuto snímku Ben již přes rok ustavičně dře v posilovně, vkládá do toho hodně svého úsilí, energie a času.

Vím o tobě, že se hodně věnuješ fitness a máš za sebou skvělé výsledky. Můžeš ve zkratce popsat tvojí proměnu, a co tě k tomu vedlo? 
Ano, přesně tak. Fitness se věnuji už strašně dlouho, ale skutečný zlom byl minulý, rok tuším v únoru, a prvotní důvod možná byl tak trochu rozchod s bývalou přítelkyní a k tomu další okolnosti. Dlouho jsem si v té době neuvědomoval, proč vůbec tak makám, dřu, mučím sebe sama. Později mi to došlo, každým opakováním, každým uběhnutým kilometrem jsem se snažil právě zapomenout. Nyní už to dělám zcela ze svého přesvědčení, nechci se nikomu zavděčit, někomu zalíbit, je to jen ve mně. Fitness mě natolik chytlo, že bych sám sebe chtěl připravit na soutěž v kategorii physique a to na podzim 2015. Uvidíme, jak to půjde, protože mám dost školních a teď i pracovních povinností. Ve fitness „healthy lifestyle“ vidím úplně něco, co mě naplňuje a dělá mě šťastnějším. Nevidím jen bezduché činky a opakování, vidím tu každodenní dřinu za svým vytyčeným cílem. Člověk si pak vnitřně uvědomí, že když něco chce, tak musí neskutečně dřít, vytrvat, den za dnem. Samotný tento styl, když člověk „přetaví“ do ostatních sfér života, bude, alespoň dle mého úspěšnější, než druzí, jelikož dokáže vytrvat a uvědomuje si tu soustavnost. Ne nadarmo se říká, že úspěšnější lidé jsou lidé se sportovní minulostí.




Takže si myslíš, že sportovci, mají v něčem oproti nesportujícím navrch?

Osobně si myslím, že ano. Bývalí sportovci mají právě onu vůli, vytrvání a odhodlání. Pokud někdo hraje kolektivní sporty, umí poté v budoucnu lépe spolupracovat v pracovním kolektivu. Sportovci osobně během svého života zažívají více porážek, proher než lidé, kteří nic nedělají a sedí doma. To má za následek, že lépe snáší negativní situace v zaměstnání, které vykonávají. Celkově lidé, kteří sportují, se mi zdají uvolněnější a příjemnější. Ventilují svůj případný vztek v posilovně, při běhu či jakémkoliv sportu. A každý přece víme o endorfinu, jakožto hormonu štěstí. :-)

Máš ve fitness sféře nějaký cíl?
Jak jsem uvedl výše. Ano, mám. Zkusit kondiční soutěž physique na podzim tohoto roku.

Kdo je pro tebe inspirací?
Je plno lidí, plno sportovců v tomto sportu, jež mají postavy, které se mi líbí. I v herecké branži obdivuji lidi, jako jsou Will Smith nebo Dwayne Johnson. Ale moje největší inspirace je každé ráno v zrcadle. Myslím to tak, že nikdy nejsem spokojený s tím, co vidím. Člověk se musí neustále zlepšovat.





Bereš nějaké suplementy, doplňky stravy?
Myslím, že v tomhle sportu a nejen v něm jsou doplňky stravy povinností. Člověk, který se o to nezajímá a netuší, o co se jedná, tak ihned škatulkuje lidi, že berou „s*ačky“ a ničí si tím své tělo. Pravdou je, že je to nezbytností, aby tělo mohlo lépe regenerovat, lépe vstřebat živiny apod.


Takže bereš? Jaké konkrétně a kde je nakupuješ?
Takže beru. Konkrétně mám BCAA, protein 70% a glutamin. Vše objednávám z internetového obchodu, který má momentálně nejvýhodnější nabídku.

Co bys poradil lidem, kteří chtějí zhubnout a hezky se vyrýsovat? 
Článků v tomhle směru je na internetu víc než dostatek. Každý, kdo opravdu chce, najde si článek, který to plně rozebírá. Jen jedním slovem: „jídlo“. Jídlo je základ všechno, můžete se mučit dvě hodiny v posilovně, ale bez správného jídla je Vám to zcela k ničemu.


Máš nějaký typ na zdravé a vyvážené jídlo? Co ty si třeba děláš doma?
Pro mne jako pro chlapa, který cvičí 6x týdně je právě maso to nejdůležitější. Zejména kuřecí prsa, krůtí prsa, hovězí. Vepřovému se vyhýbám, jelikož obsahuje více tuků než dříve zmíněné. Pak do vyvážené stravy patří určitě i sacharidy v podobě rýže, brambor, ovesných vloček. Je toho spoustu, stačí nebýt líný na to si to uvařit. :-)

Dovolila jsem si od Míry z jeho facebooku, který můžete sledovat taky, stáhnout fotky s jídlem, jež si doma připravuje.  

 Tady prý dostal mikulášskou nadílku.

 Nízkotučný tvaroh, ovesné vločky, ledový salát, okurky a vaječné bílky jako svačina. 

 300g brambor, 50g rýže, 300g kuřecích prsou.



TIP na sváču, která je ve dvou minutách. 
4 vajíčka rozklepněte do misky, nechte jeden žloutek (tělo potřebuje i tuky, pokud nejste zrovna před soutěží, navíc samotný žloutek obsahuje i dost kvalitních bílkovin) a vložte do mikrovlnky na 2min a máte hotová vajíčka ve dvou minutách, bez tuku nebo oleje. Fotka nahoře je má svačina cca. ve 14:30, hlídejte si časy mezi jídly. Celý den nejíst a pak navečer sníst tvaroh není úplně TOP Emotikona smile čabas.

Vím, že máš You Tube kanál, jaký s ním máš záměr?
Žádný záměr to nemá, jen jsme s kamarádem měli chuť udělat video, které mělo ohlas a líbilo se, takže jsme rádi.

Míry You Tube kanál najdeš TADY

Jakou hudbu posloucháš a posloucháš ji i při cvičení?
Většinou je to rap, zejména asi český a slovenský. Do posilovny musíte mít motivační songy, aby Vás to ještě víc „nakoplo“.





Jaký je tvůj oblíbený motivační song?
Eminem – Till I Collapse

Čteš knihy, jaké a proč?
Minulý rok na podzim a v létě jsem přečetl celkem dost knih. Byli to zejména od španělského autora Coelho, ty knížky mě zaujaly, jelikož v nich bylo něco, co jsem hledal. Takže můžu jen doporučit, tento rok na knížky není čas, jelikož mám školní povinnosti v podobě diplomové práce, zkoušek a státních závěrečných zkoušek na VŠ.

A jaká kniha od Coelha tě nejvíce zaujala?
Alchymista, právě tato kniha mi nejvíce utkvěla v paměti a považuji ji za vydařenou. 



Já děkuji Mírovi za odpovědi a držím mu palce, ať se mu daří ve všem co dělá! Máte-li na Míru nějaké dotazy, ptejte se v komentářích nebo Míru oslovte na jeho FB. 

2 komentáře:

  1. Mít takového učitele, tak propadnu... a pak znova a znova :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem Mírovi říkala, že na jeho hodinách TV bude 100% účast, alespoň z té dívčí strany :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře :-)