pátek 17. dubna 2015

TAMPÓNY? NECHCI, DĚKUJI!

MENSTRUAČNÍ KALÍŠEK

foto web

Ahoj holky,
chtěla bych se podělit o mé zkušenosti s menstruačním kalíškem. První článek, který jsem o něm psala, najdete TADY
Dneska to bude jen ve zkratce. Kalíšek používám téměř dva roky a za celou tu dobu jsem ho za tampóny nevyměnila. Nevím, zda o tom čtete poprvé nebo se mi divíte, že ho používám, ale já si ho nemohu vynachválit.
Pro mě je to naprosto pohodlná záležitost. Pokud překonáte první rozpaky a nezdary při prvním zavádění a nevzdáte to s ním, "máte vyhráno"... Po určité době a zkušenostech poznáte, zda jste kalíšek zavedly správně a nebudete mít důvod být nervózní z toho, že by se mohla stát nějaká nehoda.

Možná bude nejlepší, když napíšu, jak to s menstruačním kalíškem mám já. Kalíšek zavádím většinou večer po umytí ve sprše a s naprostým klidem ho po 24 hodinách, opět ve sprše, vyjmu, vypláchnu, umyji mýdlem a zase zavedu. Jestli někde v příbalovém letáku píšou, jak ho někde na veřejném WC vyndaváte a vyplachujete pomocí vody v láhvi...BLBOST! Já to nikdy dělat nemusela a vůbec si to nedokážu představit, protože by to mohlo nadělat více škody než užitku.
Kalíšek zavádím v dřepu, navlhčený vodou a používám techniku skládání 2.

foto web

Po menstruaci kalíšek vyvařím (5 minut ve vroucí vodě), usuším a dám ho do bavlněném pytlíčku, který je součástí balení.

Ještě v době, kdy jsem brala antikoncepci a používala tampóny, jsem mnohdy antikoncepci brala několik měsíců v kuse, abych oddálila menstruaci.To se samozřejmě dělo tehdy, když jsem měla jet někam na prázdniny, nějaký sportovní kurz (vodák, cyklisťák apod.). Prostě jsem nechtěla řešit situaci, kdy a kde se zase tzv. "břebalím", jestli mi rozumíte...?

Antikoncepci teď ze zdravotních důvodů brát nesmím a zřejmě už ji nikdy brát nebudu. A že mám každý měsíc menstruaci...? No a co! S menstruačním kalíškem mi je to fuk, cítím se s ním, jako bych ty ženské problémy ani neměla. Prostě mi odpadá ta starost s "přebalováním" :-D 

Myslím, že kalíšek ocení všechny sportovkyně, protože je naprosto komfortní a jestli někde koluje nějaký mýtus, že s ním nejdou dělat kotouly, salta, přemety...no zkrátka a jednoduše cvičit, opět je to BLBOST!

Menstruační kalíšek Luno Violet můžete koupit ZDE.
Na YouTube jsem narazila na reklamu, tak můžeš mrknout ZDE

Ráda bych, kdyby jste rozvířily nějakou diskuzi v komentářích na toto téma. Podělte se o svůj názor, zkušenost apod. Celkem by mě zajímalo, zda někdo z vás používá kalíšek i mimo menstruaci, k prevenci poševních mykóz a zda to funguje?

A nezapomeň soutěžit na mém blogu, více info najdeš ZDE!




13 komentářů:

  1. Tak toto je velmi zajímavé. Už jsem to viděla, ale nekoupila jsem si to. Nevím, jak přesně to funguje, ale asi bych měla strach, že se nějak přeplní a vyteče, pokud to jde. O nošení mimo menstruaci slyším poprvé, že se kalíšek dá použít i proti poševním mykózám.
    giveaway

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, myslím, že vůbec nemusíš mít strach, že by menstruační krev z kalíšku přetekla, tolik té krve zase není. Možná má někdo nějaké předsudky, že během menstruace přijde o litr krve, ale ono se jedná jen o několik mililitrů. Já mám menstruační kalíšek ve velikosti M, který pojme 15 ml a nikdy se mi nestalo, že byl za ten jeden den přeplněný. Jinak právě kalíšek využívají i ženy, které trápí poševní mykózy, takže ho třeba zavádějí, když jsou plavat do bazénu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá opravdu zajímavě. Jeden čas jsem i přemýšlela, že si ho koupím, ale nakonec z toho nějak sešlo. Možná časem si ho také pořídím a vyzkouším. :-)

      Vymazat
    2. No myslím si, že bys ty tři stovky mohla investovat :-) Když jsem to před dvěma lety slyšela já poprvé, říkala jsem si: "Co to je za hovadinu?" Ale kamarádka z toho byla tak nadšená, že jsem si to hned objednala taky a hle, už neměním :-)

      Vymazat
  3. Já ho někde mám, párkrát jsem jej zkoušela, ale měla jsem pocit, že mykózy se mi s jeho užíváním vrátily :/, takže já se vrátila ke klasickým tamponům.

    melzerova.eliska@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Veru, nahlodala jsi me, asi to vyzkouším :-)...
    http://verenisleben.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, no já to mohu jen doporučit, tak to zkus.

      Vymazat
  5. tohle je hodne zajimave tema, ale nevim, jestli bych to zvladla :D
    ok-makeup@email.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna nedávno jsme se bavily s holkama ve škole a ony to vůbec neznaly, tak jsem jim říkala, že ja to používám už dva roky :-D ať si o tom najdou něco na netu. A kluky to taky hrozně zajímalo, samozřejmě jak je to velký :-D jak to vypadá, kolik se tam toho vejde, jak to funguje :-D Já si myslím, že to zvládne každý, když chce!

    OdpovědětVymazat
  7. Alternativou jsou také menstruační kalhotky, např. Snuggs. Jsou na ně i různé slevy na https://slevovykupon.net/s/snuggs-cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře :-)