sobota 25. května 2013

MENSTRUAČNÍ KALÍŠEK
CO TO JE?
Předem musím podotknout, že jsem se chtěla na delší dobu odmlčet, ale JE TO BLBOST. Přece jen… blog je odreagování se od stresu, takže jsem tu s dalším článkem.

Asi jsem sto let za opicema, ale o menstruačním kalíšku jsem poprvé slyšela začátkem května od mé spolužačky. Chudák spolužák, sedící vedle nás v autobuse, který musel poslouchat naše dívčí téma :-D. Každopádně mi tento nápad přišel přinejmenším zajímavý a řekla si, že ho musím mít!
Na internetu najdete spoustu různých kalíšků od všech možných výrobců. Cenově se pohybují řekněme od 300,- do 700,-. Mrkněte na různé slevové portály, tam by na ně mohla být akce.
Já ho mám ze slevového portálu vykupto.cz a stál mě 299Kč, poštovné bylo zdarma. A na poště jsem ho měla hned v den odeslání objednávky.
Ten, co mám já, najdete na www.kaliskyluno.cz

OTÁZKY A ODPOVĚDI

Z čeho je kalíšek vyroben?
Menstruační kalíšek je vyroben z měkkého lékařského silikonu. Výhodou silikonu je, že se na něj nevyskytují téměř žádné alergické reakce. Není spojen se syndromem toxického šoku. Menstruační kalíšek a krev v něm zachycená je bez zápachu! Menstruační krev totiž sama o sobě nezapáchá. Nepříjemný zápach začnou vydávat až bakterie, které se množí při kontaktu s vložkou.

Jak kalíšek vypadá?
Kalíšek má různé velikosti a můžete se setkat i s různým zakončením kalíšku. Na obrázku vidíte zakončení stopkou, kterou můžete podle potřeby zkrátit nebo zcela ustřihnout.

Kdy kalíšek používat?
Menstruační kalíšek můžete používat během celé menstruace, to znamená i během noci, při sportu (plavání, gymnastice), cestování. Nebo jako prevenci proti poševní mykóze, když si jdete zaplavat do bazénu.

Může kalíšek protéci?
Ano může, a to v případě, že ho špatně zavedete nebo máte špatnou velikost. Při správném zavedení vznikne podtlak a krev nemůže protéci ven.

Jak vybrat správnou velikost?
Výběr velikosti přizpůsobujete několika faktorům. Jedním z nich je síla menstruace, zda jste žena po porodu nebo panna.
Velikost MINI je vhodná pro dívky se začínající menstruací a slečny, které neměly pohlavní styk.
Velikost S pro ženy se slabou menstruací a ženy, které ještě nerodily.
Velikost M pro ženy s normálně silnou menstruací i pro ženy, které rodily.
Velikost L pro ženy se silnou menstruací a ženy, které odrodily.

Jak menstruační kalíšek zavést?

Musíte si zvolit polohu, která vám vyhovuje (v sedě, ve stoje, v dřepu nebo kleče). Pro lepší zavádění kalíšek opláchněte vodou nebo použijte lubrikant. Pak zvolte jednu z uvedených technik níže na obrázku a kalíšek zaveďte. Zavádění není o moc těžší než zavedení tamponu. Když bude kalíšek víceméně celý v pochvě, můžete ho pustit. On se pak rozevře a přitiskne k poševním stěnám, a vznikne tak podtlak, který zabrání unikání krve mimo kalíšek.


 
Jak zjistím, že jsem kalíšek správně zavedla?
Uchopte ho za stopku a zkuste lehce povytáhnout. Pokud to nepůjde, vznikl podtlak a kalíšek je správně zavedený.

Jak kalíšek vyjmout?
Můžete si pomoci zatlačením poševních svalů a tím lépe dosáhnete na spodek kalíšku. Musíte zrušit podtlak, který vznikl při zavádění a to tím, že stisknete spodní číst kalíšku a kalíšek pak můžete lehce vyjmout. Nejvýhodnější poloha je poloha v dřepu.

Jak čistit kalíšek?
Před prvním zavedením a vždy po cyklu je nutné kalíšek sterilizovat. Vyvařte ho v horké vodě cca 5 minut. Během menstruace stačí kalíšek vypláchnout, omýt mýdlem a znovu zavést. Uchovávejte kalíšek v bavlněném sáčku, který je součástí balení.
MÉ ZKUŠENOSTI
V první řadě se ničeho nebojte, kalíšek není v pochvě cítit. Já osobně využívám skládací techniku č. 2, přijde mi, že se kalíšek snadněji rozevře. Doporučuji nestříhat stopku hned, nejdříve zkuste, zda vám překáží nebo ne. Pokud je kalíšek správně zaveden, neprotéká, to mohu potvrdit! Jsem opravdu nadšená, kalíšek stačí vyjmout a vyprázdnit každé 4 až 12 hodin. Ráno zavedu, večer při sprše vyjmu a znovu zavedu. Sami pak poznáte, po jak dlouhé době je třeba kalíšek vyprazdňovat. Myslím si, že je to dobrá investice, která se vám vrátí, protože už nebudete muset kupovat tampóny a vložky. Navíc je to mnohem pohodlnější než tampóny. 
Je mi jasné, že ne všem to vyhovuje nebo bude vyhovovat, ale za mě palec nahoru. 
Budu ráda, když mi dáte vědět, jaké zkušenosti máte s menstruačním kalíškem vy.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře :-)